El bipartidisme i els «grans temes de la ciutat»

Tornem amb la carretera i el tren

Hi ha 2 coses que la ciutadania d’Oliva (com la de l’Alqueria, la de Palmera i la de Bellreguard) té molt clares:

1.

Que sempre que s’acosten eleccions s’anuncia que la carretera i el tren estan a punt de construir-se.

2.

Que els únics que això s’ho creuen són els partits bipartidistes i centralistes: PP i PSOE.

Durant la legislatura 2007-2011 Salvador Fuster va voler liderar en solitari el tema de la carretera. Feia visites tot sol al Ministeri de Foment, i donava exclusives als mitjans de comunicació abans que s’assabentaren la resta de grups municipals (inclosos els socis de govern). I des de 2008 fins la mateixa vespra de les eleccions de 2011 va estar «venent la moto» que la circumval·lació era una realitat a les portes. L’1 de febrer de 2008, en declaracions al periòdic Levante, va anunciar que el projecte de la Variant Sud s’aprovaria en 2009, que les obres començarien en 2010 i que estarien finalitzades en 2012. Però el projecte no va ser adjudicat fins el 2010. A finals de 2010 es va presentar en públic… I ahí es va acabar la història.

En gener de 2011 el ministre socialista José Blanco va dir que no tenia sentit construir una autovia paral·lela a l’AP7 per ser insostenible. Ja podrien haver-ho pensat abans.

Després, va ser Chelo Escrivá qui també va voler liderar en solitari el tema de la variant. De fet, va ser una de les seues grans apostes durant la campanya. En abril de 2012 Chelo Escrivá va anar al Ministeri de Foment ella a soles i va presentar una proposta «estrella»: que la variant passara de quatre a dos carrils, i que mentre duraren les obres, que el trànsit rodat s’alliberara de peatge entre Oliva i Ondara (vaja, no haver-li se ocorregut a ningú abans eixa proposta!).

Finalment, el Ministeri va descartar la proposta de Chelo Escrivá, i la ministra Ana Pastor va situar la nostra variant en l’any 2024. Un altre gran èxit del PP, vaja.

El 10 de juliol de 2013, per primera vegada en la història, van anar junts al Ministeri de Foment els alcaldes d’Oliva (aleshores David González), Bellreguard, Palmera, l’Alqueria de la Comtessa, i els cinc portaveus dels grups municipals a l’Ajuntament d’Oliva. En eixa reunió el Ministeri va reconéixer sense dir-ho que la variant anunciada a bombo i plateret entre 2008-2011 no anava a construir-se.

Aleshores, els assistents a la reunió van proposar una «nova» línia de treball consistent en construir un nou enllaç de l’AP7 al sud d’Oliva, per a que puguera desviar-se el trànsit pesat sense necessitat d’arribar a l’eixida d’Ondara, i que puguera funcionar com a variant total a partir de l’any 2019, any que s’allibera l’AP7. Si el PP i el PSOE valencians no ens tornen a prendre el pèl una altra vegada, clar.

Esta «nova» línia de treball va ser ben acollida pel Ministeri, que es va comprometre a elaborar i presentar-nos, en 4 mesos:

  1. Un estudi tècnic i econòmic de la construcció d’un enllaç sud de l’AP7 a Oliva.
  2. Un estudi del cost econòmic de l’aplicació immediata de la prohibició dels vehicles pesats (més de 12 tones).
  3. Un estudi del cost econòmic de la reducció significativa dels peatges a Xeresa, Oliva i Ondara per a tots els vehicles.

Fins a finals de 2014 no es va publicar el primer dels estudis: el traçat de l’enllaç, que pràcticament coincideix amb l’últim tram de la variant plantejada en 2010. I per tot això, un any i mig. Dels altres dos compromisos, on la Generalitat s’havia d’implicar, res de res. Però després, els representants d’aquests partits no fan més que defensar l’actuació de Madrid. Alguns, com Chelo Escrivá, s’atreveixen a dir que «el PP cumple»… Què «cumple»?

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s